Domain GYIK

Mit takar maga a domain regisztráció illetve a fenntartás?

Új domain regisztrációja az internetes cím lefoglalását jelenti, amely címen később az Ön honlapja elérhető lesz. A fenntartás a domain adminisztráció éves díjának megfizetését jelenti a nyilvántartó felé, ez ahhoz szükséges, hogy maga a cím működőképes legyen. Ez nem keverendő a tárhely díjával, az mellett pluszban kerül számlázásra, amennyiben az igénylő a regisztráció/fenntartás ügyintézését is tőlünk kéri.

Hogyan igényelhetek domain név átregisztrálást?

Az átregisztrálás azt jelenti, hogy a domain fenntartását ezentúl mi látjuk el, ennek az éves díja felénk fizetendő. A megrendeléshez ki kell tölteni az igénylőlapunkat, és a megjelölt domainek alatt az átkérést kell kiválasztani. Az átregisztráláskor a tulajdonos személye nem változik, ezért kérjük az igénylőlapot a régi tulajdonos nevére kitölteni. Amennyiben ez nem megfelelő, egyéb papírokra is szükség lesz, lásd a tulajdonosváltás pontban.

Le lehet-e előre foglalni felmondás alatt lévő domain nevet?

Röviden: igen. Ehhez ugyanolyan papírokra van szükség, mint tulajdonosváltás esetén, tehát az előző tulajtól kell egy lemondó nyilatkozat. Ha ez nem megoldható, akkor meg kell várni a domain tényleges törlését (a törlés előtti parkolási idő 60 nap). Ez után be lehet adni az igénylést az adott domainre újként, ilyenkor már senkinek nincs "elővásárlási joga".

Milyen esetekben kerül a domain igény várólistára?

A magyar (.hu) domainek regisztrációjakor minden esetben, ha az igénylő nem jogosult (dokumentumokkal igazoltan) prioritásos igényre. Nemzetközi domaineknél, és magyar domain átregisztrálásakor nem kerül várólistára a domain. A várólista időtartama 14 nap.

Mit jelent a prioritásos igénylés, és hogyan kérhetem?

A prioritásos domain regisztráció azt jelenti, hogy ki lehet hagyni a hivatalos 14 napos meghirdetést regisztráció előtt, amit az ISZT előír. A prioritásos igényt a megrendelőlapunkon az Egyéb mezőben kell feltűntetni. Az ilyen igényeknél minden esetben külön dokumentummal kell igazolni a jogosultságot a prioritásos regisztrációra.

Prioritásos regisztráció kérhető az lábbi esetkben: a domain neve bejegyzett védjegy, a domain neve megegyezik az igénylő cég nevével vagy rövid nevével, a domain neve megyezik egy magyarországi településnévvel (ez esetben csak az adott település önkormányzata lehet az igénylő).

FIGYELEM! A fent leírtak csak a magyar (.hu) domain nevek esetén érvényesek. Nemzetközi domainek esetében nincs 14 napos meghirdetési idő, ezért értelmét veszti a prioritásos igény is.

Meg lehet-e változtatni a domain nevet?

Regisztrált domain nevét megváltoztatni nem lehet.

A csomagjainkhoz tartozó domainek megváltoztatására azonban van lehetőség, de minden esetben (ha új domainről van szó), azt újként kell regisztrálni, annak minden költségével együtt. Konkrét esetben kérje segítségünket emailben.

Hogyan lehet domain tulajdonost változtatni?

Ha a domain tulajdonosát meg kell változtatni, egy igénylőlapot kell kitölteni az új tulajdonos adataival, és ezt kell aláírva visszajuttatni hozzánk. Ezen kívül szükség van még egy lemondó nyilatkozatra a domain előző tulajdonosától, ami tartalmazza az előző tulajdonos adatait (név, cím, adószám/személyi igazolvány szám), valamint azt a tényt, hogy a régi tulajdonos lemond a domain tulajdonosi jogáról az új tulajdonos részére. Ezt a dokumentumot is alárírva vissza kell juttatni hozzánk. Cég esetén aláírási címpéldány is szükséges.

Lehet-e ékezet a domain nevekben?

Igen. Magyar domain esetén csak a magyar abc betűit tartalmazhatja a domain, nemzetközi esetén nincs ilyen megkötés. Kérjük vegye figyelembe, hogy a régebbi böngészők (pl Internet Explorer 6.0 és előtte) nem támogatják még az ékezetes domaineket. Ezért célszerű (de nem kötelező) regisztrációkor ugyanazon név ékezet nélküli változatát is regisztráltatni.

Nyilvánosak-e a domain nevek tulajdonosának adatai?

Céges regisztráció esetén a cég neve, címe és telefonszáma, magánszemély esetén csak az igénylő neve kerül rögzítésre publikusan is elérhető adatbázisban. A nyilvánosságtól függetlenül az igénylőlap kitöltésekor minden adat megadása kötelező, azok szükségesek a regisztrációhoz. Ettől a gyakorlattól eltérni nem lehet.


Általános kérdések

Szolgáltatások megrendelése

Domain név és/vagy tárhely rendelése esetén a Dokumentumok menüpontban letölthető igénylőlapunkat kell - géppel vagy kézzel - kitöltve, kinyomtatás után kézzel aláírva (cég esetén bélyegző is szükséges) - visszajuttatni hozzánk. A gyorsabb ügyintézés érdekében célszerű a kitöltött és aláírt megrendelőlapot scannelve a fejlécben szereplő e-mail címre elküldeni, de szükség esetén a postai út is járható. Faxot sajnos nem tudunk fogadni.

Az igénylőlap kitöltése

A Dokumentumok menüpontban letölthető igénylőlapunk kitöltéséhez az alábbiakban egy részletesebb kitöltési útmutatót és magyarázatot adunk:

Igényelt domain név(ek): Itt kell felsorolni a használni kívánt domaineket, www előtag nélkül, vesszővel elválasztva.

a fenti domain neve(ke)t újonnan szeretném regisztráltatni: Ezt a lehetőséget kell választani, amennyiben még nem létező domaint szeretne újonnan regisztrálni.

a fenti, már létező domain neve(ke)t átkérés nélkül szeretném használni: Ha van már egy létező domainje, aminek a regisztrációját/fenntartását Ön intézi, és ezt a jövőben sem kívjána ránk bízni, akkor ezt a lehetőséget válassza. Ha névszerver szolgáltatást is szeretne igénybe venni ehhez a megoldáshoz (ingyenesen), azt kérjük az Egyéb mezőben jelezze.

már meglévő domain neve(ke)t át szeretném kérni: Ez azon leendő ügyfeleinknek ideális, akiknek már van létező weblapja, és azt minden plusz adminisztráció nélkül szeretnék nálunk tovább üzemeltetni. Ilyenkor az ügyfél csak velünk áll kapcsolatban, mi számlázzunk tovább a nyilvántartó felé fizetendő fenntartási költségeket, és végezzük az adminisztratív munkát.

Cégnév / Név: Az itt megadott névre kerül bejegyzésre az újonnan igényelt, valamint az átkért domain. Ez az adat minden domain regisztráció esetén nyilvánosan megjelenik a nyilvántartó publikus adatbázisában.

Számlázási cím: A szolgáltatásról kiállított számla az itt megadott címre lesz kiállítva.

Levelezési cím (ha eltér a fentitől): Ezt a mezőt csak akkor kell kitölteni, ha a számlaküldési (levelezési) cím eltér a számlázási címben megadottól.

Adószám / Személyi igazolvány szám: Magánszemély esetén a személyi igazolvány számára, cég esetén az adószámra van szükségünk a domain regisztrációjával kapcsolatos ügyek intézéséhez.

Képviselő / Kapcsolattartó neve: Amennyiben ez a személy megegyezik a Cégnév / Név mezőben megadottal, akkor ezt nem kell kitölteni.

Képviselő / Kapcsolattartó telefonszáma: A domain regisztrációs folyamat során a telefonszámra is szükségünk van, e nélkül nem lehet domaint regisztrálni.

Képviselő / Kapcsolattartó email címe: A kapcsolattartás gyorsabb lebonyolsítása érdekében van szükségünk az e-mail címre. Ezt a kommunikációs módot részesítjük előnyben minden másikkal szemben.

Webhosting csomag: A Lite, Compact, és Professional csomagjaink aktuális ára és szolgáltatástartalma megtalálható a weblapunkon.

Az Extra csomag tartalmi összeállítása és díjazása mindig előzetes, egyedi egyeztetés és igényfelmérés alapján történik. Ha a három fix csomagunk egyike sem felel meg elvárásainak, használja az oldal tetjén lévő Kalkulátort (tájékoztató jellegű összeg), vagy kérje egyedi ajánlatunkat e-mailben!

A meglévő szolgáltatás módosítása pontra akkor van szükség, ha a meglévő szolgáltatást valamilyen módon változtatni szeretné (pl: újabb domain igénylése egy meglévő csomagba, nagyobb csomagra váltás, stb). A módosítások leírása minden esetben az Egyéb mezőbe kerüljön!

Egyéb: Minden olyan információt, aminek nincs külön mező az űrlapon, de fontosnak tartja közölni, valamint az Extra csomagunk szolgáltatástartalmát és díjazását előzetes megegyezés szerint itt kell feltűntetni.

Igényelt belépési név az adminisztrációs felületre: Itt azt a felhasználónevet kell megadni, amivel a későbbiekben majd be szeretne jelentkezni az igényelt tárhely adminisztrációs felületére. Ezen a felületen lehet adminisztrálni a domain(ek)hez tartozó postafiókokat és ftp eléréseket. A felhasználónevet user@domain formában kell megadni, a domain lehet újonnan regisztrált, vagy már létező, de mindenképp a mi szerverünkön lévő kell, hogy legyen. Egy felhasználónév alatt több domain adminisztrációjára is lehetőség van, így egy helyre összevonható az adminisztráció.

Számlázás gyakorisága: Az éves számlázástól eltérő csak abban az esetben választható, ha az éves díj meghaladja az igénylőlapon feltűntetett összeget. A számlázás fordulónappal történik, a megrendelés időpontja szerint, nem naptári évre. A megrendelt szolgáltatás díja előre fizetendő, tehát a megrendelést követően kiküldött számla az elkövetkező időszakra vonatkozik.

Fizetés módja: Elsősorban az utalásos fizetési módot részesítjük előnyben postai számlaküldéssel, de - térbeli korlátainkra tekintettel - Pécsett készpénzes fizetés is lebonyolítható, előzetes egyeztetés alapján. Postai (sárga) csekket nem áll módunkban küldeni.

 

FONTOS! Minden esetben aláírt (cég esetén cégszerűen aláírt) megrendelőlapot kell visszajuttatni hozzánk! Aláírás hiányában sajnos nem tudjuk elfogadni a megrendelést.

A megrendelőlapokat elsősorban e-mailben várjuk (scannelt formában, legalább 200dpi felbontással), de ha ezt nem megoldható, postai úton is eljuttathatja hozzánk. E-mail címünk és a postai címünk is szerepel a megrendelő fejlécében.

Kérdés esetén állunk rendelkezésére telefonon vagy e-mailben!

Miért mutat nagyobb összeget a kalkulátor, mint a fix csomagok díja?

Ha a kalkulátorral azonos szolgáltatástartalmat határoz meg, mint ami a három fix csomagunkban szerepel, akkor a kalkulátor magasabb díjat fog megállapítani, mint amennyibe a fix csomagok kerülnek. Ez nem hibás működés miatt van. A kalkulátor által számolt összeg tekinthető egyféle listaárnak, amihez képst a fix csomagok olcsóbban, állandó akcióban igényelhetők. A fix csomagok bővítésénél a kalkulátor által számolt összeg a mérvadó. (A kalkulátorral számolt díjak tájékoztató jellegűek, ezért egyedi csomag esetén mindig érdeklődjön megrendelés előtt!)

Miért nem tudok bejelentkezni levelező/ftp klienssel?

A leggyakrabban előforduló probléma, hogy mind a levelezőprogramok, mind pedig az ftp kliens használata esetén user@domain formában kell megadni a felhasználónevet. Például ha létezik egy admin nevű ftp felhasználó a w5.hu domainben, akkor kapcsolódás után a felhasználónévhez admin@w5.hu kerül, nem csak simán admin. Ugyanez érvényes a levelezőprogramoknál megadott felhasználónevekre is.

Miért nem tudok e-mailt küldeni a levelezőprogramommal (a fogadás működik)?

Erre a problémára általában több helyes megoldás is létezik:

  1. Az internet elérést biztosító szolgáltató által üzemeltetett SMTP szervert kell beállítani a kimenő levelek kiszolgálójaként.
  2. Ha a mi szerverünkön keresztül szeretne levelet küldeni, akkor be kell kapcsolni a kimenő levelek kiszolgálója hitelesítést igényel lehetőséget, és meg kell adni ugyanazt a felhasználónevet és jelszót, mint amivel a levelek fogadása történik.

Részletes, képekkel illusztrált beállítási útmutatók tölthetők le többféle levelezőprogramhoz az oldalon lejjebb.

Miért nem működnek a feltöltött .htaccess fileban beállított dolgok?

Ezen lehetőség használatának bekapcsolását domainenként (egyelőre csak) e-mailben lehet kérni, de a közeljövőben az adminisztrációs felületről is lehet majd kapcsolni.

Hol van a domainhez tartozó MySQL adatbázis, és hogy érem el?

Minden domainhez egy adatbázis jár, méretkorlátozás nélkül. Ezt (egyelőre csak) e-mailben lehet kérni, a későbbiekben aktiválható lesz az adminisztrációs felületről is.

A meglévő adatbázis kezelését az előre telepített phpMyAdmin felületen keresztül lehet végezni. Saját phpMyAdmin telepítése biztonsági okok miatt nem javasolt.

Mi az az e-mail alias, és hogyan működik?

Az e-mail alias - ahogy a neve is mutatja - egy álnév. Egy meglévő postafiókhoz tartozhat ilyen álnév (akár több is). Az álnevek előnye, hogy külön beállítás nélkül is több e-mail címünk lehet anélkül, hogy átirányítást kellene beállítani. Ilyenkor fizikailag egy postafiók létezik, és az álnevek által meghatározott címre érkező levelek is a meglévő postafiókba érkeznek.

Például ha létezik egy admin nevű felhasználó a w5.hu domainben, és létrehozunk egy aliast fonok néven, ami erre a postafiókra mutat, akkor a fonok@w5.hu címre érkező e-mailek is az admin@w5.hu postafiókba érkeznek meg.

További előnye az aliasoknak, hogy korlátlan számban létre lehet hozni őket, míg a tényleges postafiókok száma az előfizetett csomag függvényében korlátozott. Az aliasok csak az adott domainen belül működnek.


Letölthető útmutatók
Az alábbi dokumentumok megtekintéséhez és nyomtatásához Adobe Reader program szükséges.
Amennyiben ez nincs telepítve a számítógépére, innen letöltheti.
*** További útmutatók hamarosan! ***
FŐOLDAL DOMAIN REGISZTRÁCIÓ DOKUMENTUMOK ÜGYFÉLSZOLGÁLAT GYIK PARTNEREINK KAPCSOLAT WEBMAIL ÜGYFÉLKAPU
2009 Designed by 21ORBAN | Programed by Toma Admin 2.0